BEL VOOR SPOED 0384441701
Bel ons: 038 444 1701 - 24 uur per dag bereikbaar

Correspondentieadres, reclameadres?

Correspondentieadres bij overlijden… Let op, geen reclameadres?
14 oktober 2015 Hakkenberg Uitvaartverzorging

Het correspondentieadres op een rouwbrief is het adres waar nabestaanden de correspondentie heen laten  sturen. Volgens traditie doet men dit als verzending naar het adres van de overledene niet mogelijk is. Vermelding van het hele adres met daarboven het woord ‘correspondentieadres’ is voldoende.  De naam van de bewoners van het adres kunt u achterwege laten, het adres geldt immers voor alle nabestaanden.

Een enkele uitvaartondernemer raadt nabestaanden af het eigen adres op de kaart of in een advertentie te zetten.  Het idee daarachter: dieven en andere slechteriken pluizen de krant uit om toe te kunnen slaan op de dag van de begrafenis. Met als resultaat: een geplunderd huis bij thuiskomst. Zijn de nabestaanden daar bang voor? Dan wordt het adres van de uitvaartonderneming aangeboden, zodat deze alle post ontvangt en afgeeft aan de familie. De uitvaartonderneming is echter vaak zelf gevestigd op een woonadres, zodat de eerder genoemde inbrekers daar hun slag kunnen slaan. vanuit dat oogpunt bezien is het dus niet handig dat een uitvaartonderneming de eigen bedrijfsnaam toevoegt aan het correspondentieadres. Bijvoorbeeld:

Correspondentieadres:
Lies Bonestaak Uitvaartbegeleiding
Dennenheuvelweg 15
3356 PP  BIESHOVEN

Het lijkt heel vriendelijk van de uitvaartondernemer. Het voorkomt ook nog dat er bij nabestaanden veel goedbedoelde reclame door de brievenbus naar binnen komt. Bijvoorbeeld van de steenhouwerij, urnenleverancier, verhuisbedrijven, notarissen, etc. Het kan echter ook zijn dat een uitvaartleider in de vermelding van een correspondentieadres een mooie gelegenheid ziet om gratis sluikreclame te maken. Je naam komt even voorbij, voor niets! Nou ja, niet helemaal voor niets natuurlijk, want het zijn de nabestaanden die betalen. Eén regel familiebericht in een regionale krant kost al gauw € 10,00. In een landelijk dagblad kan dat oplopen tot € 40,00 per regel. Er zijn zelfs collega’s die twee regels nodig hebben voor hun naamsvermelding, als ook de naam van het opbaaradres aan de orde moet komen…

Volgens ons verdient dit soort ‘slimme’ reclame geen schoonheidsprijs, maar het kan nóg gekker. Er zijn bedrijven in onze branche die hun logo op een net gesloten graf achterlaten. U zult het misschien niet geloven, maar het is echt waar. Reclame maken op het graf van je ‘klant’, dat vinden wij smakeloos. Pas dus op voor ‘service’ van een uitvaartverzorger die bedoeld is als sluikreclame!